2021-2022 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILINDA
YÜKSEKOKULUMUZA II. EK YERLEŞTİRME İLE KAYDOLACAK ÖĞRENCİLER İÇİN
BİLGİ KILAVUZU
Yüksekokulumuza kayıt hakkı kazanarak, Çukurova Üniversitesi ve Adana Meslek Yüksekokulu ailesine katılmış oldunuz. Aramıza hoş geldiniz.
Üniversitemiz 2021-2022 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi 01 Kasım 2021 tarihinde derslerin çoğunluğu yüz yüze olarak başlayacaktır. Yüz yüze eğitimlere katılabilmeniz için en az iki doz aşı olduğunuzu veya aşı yaptırmamışsanız yüz yüze eğitime devam edebilmeniz için yayınlanacak genelgelerde belirtilecek sıklıkta PCR testi yaptırmanız ve negatif sonuç ibraz etmeniz istenebilecektir. Güncel bilgilendirmeler için https://adanamyo.cu.edu.tr/ web sitemizde yapılacak duyuruları takip ediniz. Kampüsümüze dönmenizi büyük bir heyecanla bekliyor, sağlıklı ve başarılı bir eğitim-öğretim yılı diliyoruz.
Öğrenci numaranızı öğrenmek için https://yenikayit.cu.edu.tr adresini ziyaret ediniz.
E-KAYIT:
Koronavirüs (Covid 19) salgını nedeniyle YKS sonucunda Üniversitemize kayıt hakkı kazanan tüm adayların kesin kayıtları, e-Devlet üzerinden 26 – 31 Ekim 2021 tarihleri arasında E-Kayıt olarak yapılacaktır.
Üniversitemize kesin kayıt (öğrenci kaydını) yaptırdıktan sonra, akademik takvimde yer alan 2021-2022 öğretim yılı, güz dönemi ders kaydınızı aşağıdaki 4. maddeye göre 01 – 04 Kasım 2021 tarihleri arasında yapmanız gerekir. Ders kaydını yapmayan öğrenci derslere katılamaz. Sınavlara giremez.
Üniversitemiz, Yüksekokulumuz ve Ders kayıtlarıyla ilgili bazı bilgiler aşağıda verilmiştir.
1. ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ WEB SAYFASINA ERİŞİM: Çukurova Üniversitesi WEB sayfasına https://www.cu.edu.tr adresinden bağlanılabilirsiniz. Çukurova Üniversitesinin WEB sayfasından haberler ve duyurular, etkinlikler, öğrenci işleri ve diğer adreslere ulaşabilirsiniz.
2. ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU WEB SAYFASINA ERİŞİM: Yüksekokulumuz web sayfasına https://adanamyo.cu.edu.tr/ adresinden ulaşabilirsiniz.
3. ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ WEB SAYFASINA ERİŞİM: Üniversitemizin web sitesindeki https://login.cu.edu.tr Öğrenci başlığı altında, Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi tıklanarak güz dönemine ait ders kaydınızın yapılması gerekmektedir. Sisteme erişmek için kullanıcı no olarak okul numaranızı, şifre olarak T.C. kimlik numaranızı girmelisiniz.
4. DERS KAYDI AŞAMALARI (01 – 04 Kasım 2021 tarihler arası)
Ø https://login.cu.edu.tr sitesine giriniz.
Ø Girdiğiniz sitede Öğrenci başlığını tıklayınız.
Ø Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi (Çukurova Üniversitesi)’ne tıklayınız.
Ø Kullanıcı Adı: 2021 ile başlayan öğrenci numaranızın tamamı
Ø Şifreniz: T.C Kimlik Numaranızın tamamıdır.
Ø Sistem sizden şifre değişikliği istemesi halinde yeni bir şifre belirleyebilirsiniz.
Ø Şifrenizi belirledikten sonra Anasayfa dan; Derse Yazılma başlığına tıklayın.
Ø Buradaki açıklamaları okuduktan sonra ekranın en alt kısmında Onayla butonuna tıklayınız.
Ø Seçilen Dersler başlığına tıklayınca, ekrana dersler gelecektir.
Ø Bölüm Seçmeli Dersleri dahil derslerin tamamını seçiniz. (Derslerin AKTS toplamı 30 olmak zorundadır)
Ø Derslerin AKTS Toplamı 30 ise kayıtları onaylaya tıklayınız
5. DERS KAYDIYLA İLGİLİ DİĞER ÖNEMLİ BİLGİLER
* Her eğitim öğretim dönemi Güz ve Bahar dönemi olmak üzere 2 yarıyıldan oluşur. Genel olarak Güz yarıyılı Eylül ayında; Bahar yarıyılı ise şubat ayında başlar.
* İkinci Öğretim ile Uzaktan Öğretim öğrencileri 8. Maddede belirtilen öğrenim ücretini yatırdıktan sonra akademik takvimde belirtilen tarihler arasında ders kayıtlarının yapmaları gerekmektedir. Harç yatırılmadan ders kaydı yapılamaz.
* İkinci Öğretim ile Uzaktan Öğretim öğrencilerinin dönem harcını yatırma tarih aralığı, ders kayıt haftası tarih aralığı ile aynı tarihleri kapsar.
*Önce harç yatırılır. Harç yatırıldıktan birkaç saat sonra ders kayıt sistemi, ders kaydı için aktif hale gelir.
* Öğrenciler ders kaydında problem yaşamaları halinde bölüm/program akademik danışmanları ile görüşebilirler. https://adanamyo.cu.edu.tr/cu/student/danisman-listesi Danışmanların elektronik postalarına
https://adanamyo.cu.edu.tr/cu/staff/akademik-personel linkinden ulaşabilirler.
* Ders kaydını yapmayan öğrenci sınavlara giremez. Sınavlara girse dahi sınav notu sistemde ders kaydı olmadığı için öğrencinin not sistemine işlenemez.
* Normal şartlar altında öğrencinin her yarıyılda alması gereken yani sorumlu olduğu derslerin AKTS toplamı 30 dur. AKTS toplamı 30’un altında ise (Mesela 27 ise) eksik ders kaydı yapmış olur. Bu durum da öğrencinin mezuniyetini etkiler.
* Ders kaydında yapılan en bariz hata; seçmeli dersler birden fazla ise sadece bir tanesinin seçilip diğerlerinin seçilmemesi. Halbuki ilgili dönemde seçmeli ders sayısı kaç tane olursa olsun; seçmeli derslerin tamamı seçilecektir.
* Ders kaydını yapmayan öğrenci; öğrencilik haklarından mahrum pasif öğrencidir. Bu durumda okulumuzdan Öğrenci belgesi dahi alamaz. Askerlik Şubesi tarafından tecil işlemi yapılmaz.
6. DERSLERİ TAKİP VE ERİŞİM Uzaktan öğretim yöntemiyle çevrim içi olarak verilen dersler https://login.cu.edu.tr/Login.aspx?ReturnUrl=%2f web adresinden takip edilecektir. Derslerin takibi için girişte kullanılacak Kullanıcı Adı: 2021 ile başlayan öğrenci numaranızın tamamı Şifreniz ise: T.C Kimlik Numaranızdır. Yüz yüze yapılacak olan dersler yüksekokulumuzda verilecektir. Derslerin hangi yöntemle verileceği ders programlarında belirtilecektir.
7. DERS MUAFİYETİ: Üniversitemize kayıt olmaya hak kazanan öğrencilerin daha önce bir yükseköğretim kurumunda alıp, başarılı oldukları derslerden muafiyet talep edilecek tüm dersler için başvurular, öğrencinin üniversiteye kayıt yaptırdığı ilk yarıyılda, ders kaydının başladığı tarihten itibaren 10 (on) işgünü içerisinde,yüksekokul öğrenci işleri bürosunda alacakları veya web sayfamızdaki https://adanamyo.cu.edu.tr/cu/student/form-ve-dilekce linkinden ders muafiyeti formunu indirip doldurarak onaylanmış (mühürlü, kaşeli ve imzalı) not belgesi (transkript) ve onaylı ders içerikleri eklenip yazı işleri birimine teslim edilir. Süresi içinde yapılmayan başvurular kabul edilmez.
8. ÖĞRENİM ÜCRETİ: 2021-2022 Eğitim öğretim yılı İkinci öğretim ve Uzaktan eğitim dönemlik harç ücreti 460 TL’dir. Yeni kazanan öğrenciler öğrenim ücretlerini 01 – 04 Kasım tarihleri arası İş Bankasının Üniversite kampüsü içerisinde bulunan Balcalı şubesine T.C. Kimlik numarası ile, daha önce kayıtlı olan öğrenciler ise öğrenci numaraları yatırabilirler.
9. YURT DURUMU: Üniversitemize bağlı yurt bulunmamakta olup, yurt işlemleri için Kredi ve Yurtlar Kurumuna müracaat edilmelidir.
Daha fazla ve ayrıntılı bilgiyi web sayfalarımızda bulabilirsiniz. Lütfen ilgili web sitelerimizi ziyaret ediniz.
2021-2022 Eğitim yılında başarılar dileriz.