Duyurular

...

2023-2024 Güz Dönemi Ders Kayıt Kılavuzu

Sevgili Öğrencilerimiz,

 

2023-2024 Akademik Yılı Güz Dönemi 02 Ekim 2023 Pazartesi günü itibariyle başlayacaktır.

 

Ders Kayıtları

 

Güz yarıyılı ders kayıtları 25 – 29 Eylül 2023 tarihleri arasında Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi (ÇÜBİS) üzerinden öğrenciler tarafından gerçekleştirilecektir. Ders kaydını yapmayan öğrenci derslere katılamaz. Sınavlara giremez.

 

Öğrenim Ücreti

 

2023-2024 Eğitim öğretim yılı İkinci Öğretim ve Uzaktan Öğretim öğrenim (harç) ücreti her yarıyıl için 1.025 TL’dir. Öğrenim ücreti ödenmeden ders kaydı yapılamaz. Öğrenim ücretini ödeme işlemi 25 – 29 Eylül 2023 tarihleri arasında gerçekleştirecektir. Yeni kazanan öğrenciler öğrenim ücretlerini İş Bankasının herhangi bir şubesine T.C. Kimlik numarası ile, daha önce kayıtlı olan öğrenciler ise öğrenci numaraları ile yatırabilirler. Öğrenim ücretleri Türkiye İş Bankası şubeleri, ATM'leri veya İnternet Bankacılığı üzerinden yatırılabilmektedir.

 

Kayıt için sisteme girişler Kullanıcı Adı (Öğrenci Numarası) ve Şifre (T.C Kimlik Numaranızın tamamı) ile yapılabilmektedir.

 

Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi

 

Ders kaydından önce incelemek isterseniz Meslek Yüksekokulumuzun tüm eğitim programlarındaki ders planları; dersler ile program yeterlilikleri arasındaki ilişkileri, derslerin amaç- öğrenme çıktıları- izlencesi- değerlendirme bileşenleri gibi detaylı bilgilere Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi (EÖBS) üzerinden ÖN LİSANS kısmından ulaşabilirsiniz.

 

EÖBS Linki: https://eobs.cu.edu.tr/

 

 

 

Ders Kayıt İşlemleri

Ders seçimi üç aşamadan oluşmaktadır.

  1. Öğretim ücreti/Katkı payı ödemesi (İkinci öğretim, Uzaktan Öğretim ve uzatan öğrenciler için)
  2. Ders Seçimi (OBS üzerinden belirtilen tarih aralığında yapılması gerekmektedir.)
  3. Akademik Danışman Onayı (Ekle/Çıkar haftasında akademik danışmanınız ile derslerinizi inceleyip onay sürecini tamamlamanız gerekmektedir.

1. ve 2. Aşama 25 – 29 Eylül 2023 tarihleri arasında 3.Aşama ise 02 - 06 Ekim 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.

2. Aşama (Ders Seçimi)

  • Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi (ÇUBİS) giriş yapınız. ÇUBİS Linki: https://login.cu.edu.tr
  • Kullanıcı Adı: 2023 ile başlayan öğrenci numaranızın tamamı. Öğrenci numaranızı https://yenikayit.cu.edu.tr/ linkinden öğrenebilirsiniz.
  • Şifreniz: T.C Kimlik Numaranızın tamamıdır. Sistem sizden şifre değişikliği istemesi halinde yeni bir şifre belirleyebilirsiniz. ÇÜBİS şifresini değiştirmek için «Anasayfa» ekranında bulunan «Şifremi Değiştir» butonuna basınız.

 

  • ÇÜBİS’e giriş yapıp OBS’yi tıkladığınızda en çok kullanacağız Öğrenci İşleri Bilgi Sistemine erişilir. Bu ekranda temel bilgileriniz (1), danışmanınız (2) ve diğer sistemler için kullanmanız gereken bilgiler (3) karşınıza gelir.

 

  • Yeni kayıt olan öğrencilerimizin duyuru ve bildirimleri alabilmesi için birincil olarak yapması gereken işlem iletişim bilgilerini güncellemektedir. Bunun için «İletişim Bilgilerini Güncelle» butonuna bastıktan sonra bilgilerinizi güncelleyerek kaydet butonuna basınız.

  • Öğrenciler ders kayıt sayfasına OBS üzerinde bulunan «Ders Kayıt» menüsünden erişebilirler. Ders kayıtlarını ilgili genel bir bilgilendire ekranı gelecektir. Bu ekranda yazılanlar dikkatli biçimde okunmalı ve ders kayıtları uygun şekilde yapılmalıdır.

  • Buradaki açıklamaları okuduktan sonra ekranın en alt kısmında Onayla butonuna tıklayınız.
  • Ders Kayıt modülü aşağıdaki ekranlara benzer şekilde gelecektir. 

  • Bölüm Seçmeli Dersleri dahil derslerin tamamını seçiniz. (Derslerin AKTS toplamı 30 olmak zorundadır). Almanız gereken dersleri seçtikten sonra Kaydet butonuna tıklayınız.
  • ÖNEMLİ NOT: Ders kaydınızı tamamlanması için danışman onayını tamamlanması gerekmektedir. Bu süreç 02-06 Ekim 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.

  • Ders Kaydını başarı ile tamamladığınız zaman, kayıt olduğunuz dersleri «Seçilen Dersler» adresinde aşağıdaki örnekte olduğu gibi görmeniz gerekmektedir. Bu ekranda görülmeyen dersler kayıt olunmuş sayılmaz.

     

 

Akademik Danışmanlık ve Danışman Onayı

3.Aşama (Ders ekleme – çıkarma ve danışman onayı işlemleri - 02 - 06 Ekim 2023)

  • Akademik Danışman eğitim-öğretim konularında karşılaşacakları sorunların çözümünde yardımcı olmak üzere görevlendirilen öğretim elemanıdır. Akademik danışman Listesi için tıklayınız.

  • Akademik danışmanınız kendi sisteminden ders kayıtlarını inceledikten ve bir problem görmediyse ders kaydınızı onaylayacaktır. Danışmanınızın  onayından sonra, ÇUBİS sisteminizden “Danışman Onayını Tamamla.” butonuna tıklayarak ders kaydınızın üçüncü ve son aşamasını gerçekleştirmiş olursunuz.

  • Danışman onayı tamamlanmış olan öğrencilerimiz (1) de görülen mesajı görmektedir.

  • Danışman onayı sonrasında ders değişikliği yapmak istiyorsanız, Ekle/Sil haftası içinde danışmanınız ile iletişime geçerek danışman onayını iptal ettirebilirsiniz.

  • Bu aşamalarda bir tanesinin eksik olması ders kaydınızın tamamlanmaması anlamına gelir.

  • Sizin yaptığınız ders kaydı hatalı ise akademik danışmanınınız Danışman Onayı İptali gerçekleştirecektir. Bu durumda acilen danışmanınızla iletişime geçmeniz gerekmektedir.

  • ÖNEMLİ NOT: Danışman onayı iptal 2 edilmiş öğrencilerin tekrar danışman onayı yaptırmadıkları sürece ders seçimleri geçersizdir.

 

Ders Muafiyet Başvuruları

 

Muafiyet başvuruları için derslerin başlamasını izleyen tarih (02 Ekim 2023) itibari ile 10 (on) iş günü içerisinde bizzat Adana MYO Yazı İşleri birimine matbu dilekçe ve ekleri ile başvuru yapılacaktır. Başvuru sonrası çıkacak intibak raporuna göre 2. , 3. ve 4. yarıyıllarda muaf olunan dersler için ders kayıt haftasında; ders seçilmemesi gerekmektedir. Şayet muaf olunan ders tekrar öğrenci tarafından seçilirse, seçilen dersin sınavlarına girmek zorunludur.

 

Muafiyet Başvurusu İçin Gerekli Evraklar

1.      Ders Muafiyet İntibak Başvuru Dilekçesi (eksiksiz olarak doldurup imzalanacak)

          Dilekçe Örneğine ulaşmak için tıklayınız

2.      Onaylı Transkript

3.      Onaylı Ders İçerikleri

 

Ders Kaydıyla İlgili Diğer Önemli Bilgiler

 

  • Her eğitim öğretim dönemi Güz ve Bahar dönemi olmak üzere 2 yarıyıldan oluşur. Genel olarak Güz yarıyılı Eylül ayında; Bahar yarıyılı ise Şubat ayında başlar.
  • Normal Öğretimler 2 yıl boyunca harç öğrenim ücretinden muaftır. İkinci Öğretim ile Uzaktan Öğretim öğrencileri öğrenim ücretini yatırdıktan sonra akademik takvimde belirtilen tarihler arasında ders kayıtlarını yapmaları gerekmektedir. Harç yatırılmadan ders kaydı yapılamaz.
  • İkinci Öğretim ile Uzaktan Öğretim öğrencileri ile 2 yıllık süre sonunda mezun olamayan normal öğretim öğrencilerinin dönem harcını yatırma tarih aralığı, ders kayıt haftası tarih aralığı ile aynı tarihleri kapsar.
  • Önce harç yatırılır. Harç yatırıldıktan birkaç saat sonra ders kayıt sistemi, ders kaydı için aktif hale gelir.
  • Öğrenciler ders kaydında problem yaşamaları halinde bölüm/program akademik danışmanları ile görüşebilirler. Akademik danışman Listesi için tıklayınız. Danışmanların elektronik postalarına ve detaylı bilgilerine Akademik Personel linkinden ulaşabilirler.
  • Ders kaydını yapmayan öğrenci sınavlara giremez. Sınavlara girse dahi sınav notu sistemde ders kaydı olmadığı için öğrencinin not sistemine işlenemez.
  • Normal şartlar altında öğrencinin her yarıyılda alması gereken yani sorumlu olduğu derslerin AKTS toplamı 30 dur. AKTS toplamı 30’un altında ise (Mesela 27 ise) eksik ders kaydı yapmış olur. Bu durum da öğrencinin mezuniyetini etkiler.
  • Ders kaydında yapılan en bariz hata; seçmeli dersler birden fazla ise sadece bir tanesinin seçilip diğerlerinin seçilmemesi. Halbuki ilgili dönemde seçmeli ders sayısı kaç tane olursa olsun; seçmeli derslerin tamamı seçilecektir.
  • Ders kaydını yapmayan öğrenci; öğrencilik haklarından mahrum pasif öğrencidir. Bu durumda okulumuzdan Öğrenci belgesi dahi alamaz. Askerlik Şubesi tarafından tecil işlemi yapılmaz.